İKAMETGAH İZNİ

İkametgâh izni, ülke vatandaşı olmayan kimselere, normal vize sürelerinden daha uzun dönemler boyunca, ülkede kalmalarına olanak sağlayan resmi bir izindir.

Property in Alanya, alanında uzman personeli ve işbirliği içinde olduğu profesyonel çözüm ortaklarıyla, en doğru ve hızlı hizmetleri sunmaktadır. İkamet izinleri, vize başvuruları ve benzeri hizmet ihtiyaçlarınız, hep yanınızdayız.

free inspection trip.jpg 


1. Kısa dönem ikametgâh izni;

En fazla 1 yıllık süreyi kapsayan ve çoğunlukla, Türkiye’de gayrimenkul varlıklar edinen veya yatırım amaçlı bulunanlara verilen ikametgâh iznidir ve İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi tarafından düzenlenmektedir.

Gerekli evraklar tamamlanarak, online olarak sistem üzerinden randevu alınır ve randevu günü gerekli evraklarla birlikte Göç İdaresine giderek, başvuru yapılır, gerekli harçlar yatırılır ve ikametgah başvurusunun sonuçlanacağı yasal süre beklenmeye başlanır.


Gerekli evraklar aşağıdaki gibidir:


İlk başvuru:

  • İzin almak isteyen kimsenin, vergi kimlik numarası olmalıdır.
  • İkametgâh başvuru formu. Göç İdaresinin web sitesinden indirilerek doldurulacaktır.
  • Kimlik, pasaport ve seyahat belgesinin aslı ve fotokopisi
  • 4 adet, pasaport ölçülü fotoğraf.
  • Başvuru formunda belirtildiği üzere; kalınacak süre içinde, iaşe ve diğer giderlerini karşılayacak yeterli ekonomik güce sahip olunduğunun gösterir belge. Çoğunlukla, bankadan alınan, hesap cüzdan dökümü olmaktadır bu belge.
  • Başvuru yapanın, gayrimenkulün sahibi olduğunu gösteren belge. Tapu gibi.
  • Kalınacak süreyi kapsayan, sağlık sigortası.
  • İkamet izni başvurusunda bulunan yabancı uyruklu kimselerin, burada kalacakları sürede onlara bakmayı taahhüt eden kimse var ise, o kimselerin Sosyal Güvenlik Kurumundan alacakları, ‘’Provizyon alabilir’’ belgeleri.

İkametgâh Uzatma Başvurusu:

  • Göç İdaresinin web sitesinden indirilip doldurulacak, başvuru formu
  • Kimlik, pasaport ve seyahat belgesinin aslı ve fotokopisi
  • 2 adet, pasaport ölçülü fotoğraf
  • Başvuru formunda belirtildiği üzere; kalınacak süre içinde, iaşe ve diğer giderlerini karşılayacak yeterli ekonomik güce sahip olunduğunun gösterir belge. Çoğunlukla, bankadan alınan, hesap cüzdan dökümü olmaktadır bu belge.
  • Başvuru yapanın, gayrimenkul sahipliğini gösterir belge. Tapu gibi.
  • Daha önceki ikametgâh izin belgesinin
  • Davetiye veya gerektiğinde irtibata geçilmek üzere, bir firma yazısı.
  • Geçerli bir sağlık sigortası. Kalınacak süreyi kapsıyor olması şartıyla.

2. Uzun dönem ikametgâh izni

Uzun dönem ikametgâh izni, son 8 yılda sürekli olarak Türkiye’de yaşamış kimselere, Göç İdaresi tarafından verilebilmekte ve tahsisi için aşağıdaki belgelerin ibrazı gerekmektedir.


İlk başvuru

  • Göç İdaresi web sitesinden indirilerek doldurulmuş, başvuru formu.
  • Kimlik, pasaport ve seyahat belgesinin aslı ve fotokopisi
  • Bir önceki ikametgâh izin belgesi
  • 2 adet, pasaport ölçülü fotoğraf
  • Son 3 yıl içinde, devlet veya herhangi bir devlet kurumundan, sosyal yardım almadığını gösterir belge.
  • Kalınacak süre içindeki ihtiyaçlarına yeterli olacak finansal güce sahip olunduğunu gösterir belge. Çoğunlukla, kişi hesabına ait banka hesap cüzdanı dökümü olmaktadır bu belge.
  • Adli sicil belgesi
  • Kalınacak süreyi kapsayan, geçerli bir sağlık sigortası

Her türlü danışmanlık hizmet ihtiyaçlarınız için, Property in Alanya daima yanınızdadır.